Mødet afholdt hos Annemette From, Arvidvej 254, Hegnet, Hvide Sande
1) Køb af 20-fods container – placering, værktøj mv. – hvem tager opgaven?
Først skal det undersøges, om en container kan sættes på Strandfogedgårdens areal, inden vi går videre. Evt. container skal købes i Fredericia.
Sagen stilles i bero. Vi må gerne bruge den del af Svends udhus. Henrik aftaler videre med Svend.
2) Forsikring af grundejerforeningens ting (buskryder, pælebor mv.)
Kan forsikres for 1325,- /år uden selvrisiko. Vi skal have lavet en oversigt over, hvad vi har af værdier. Henrik laver inventarliste. Vi skal overveje, om det kan det betale sig? Besluttes senere.
3) Evaluering af
a) Arbejdsdag
Fantastisk fremmøde og vi havde styr på arbejdsopgaverne. Husk formel velkomst.
Evt. kvas og plante hjelme på/ved opgang C007A, som ikke er vores område – vurderes fra gang til gang.
Næste arbejdsdag - foråret 2025:
- Gruppe med buskrydder / ørnenæb, der ”frigør” skilte
- Fjerne oversigtsskilte med veje ved alle 4 indkørsler.
- Fjerne de gamle bænke, hvor de stadig stikker op.
b) Generalforsamling
Fint fremmøde.
- Husk mikrofon på til generalforsamlingen.
- Vi undlader brug af Google Meet/Teams e.lign.
4) Skiltning generelt (bl.a. på Auroravej)
CK – Vigtigt: Der er ikke blevet fjernet skilte efter arbejdsdagen – det er en misforståelse. Der var ikke blevet sat skilte op de pågældende steder. Det er nu blevet rettet.
Savner et skilt efter svinget Rebekkavej / P Chr. Dahls Vej på vej mod Sdr. Klitvej.
Der er suppleret med ”Blind Vej” skilte og ”20-km-skilte”.
Henrik skriver til Teknik-Miljø for at få klippet gran ned, så man kan se ”Dobbeltrettet cykelsti”.
Oversigtsskilte trænger til udskiftning / fjernes – alle 4. (se under ”Næste arbejdsdag”)
5) Rebstiger
Vi har en del 10 m-rebstiger. Lægge en af dem ud i forlængelse ved opgang 5. Vi går en runde for at besigtige dem – og for bestilling af materialer.
6) Bænke
Fjerne de gamle bænke, hvor de stadig stikker op ved lejlighed – evt. næste arbejdsdag.
7) Status mht. ejerskab af grunde i Hegnet – fra generalforsamlingen.
Alle arealer, der ikke er udstykket i sommerhusgrunde, tilhører det oprindelige matrikelnummer. Dvs alle stier, veje, friarealer mv. er tilknyttet det matrikelnummer, som sommerhusgrundene er udstykket fra.
Der er til sommerhusgrundene tinglyst adkomst til brugsret på veje, der herefter er at betragte som privat vej. Dette betyder, at vedligeholdelse af vejen
i princippet er pålagt den enkelte grundejer. Normalt vil dette dog løses ved at man enten laver et vejlaug eller - som det bl.a. er tilfældet i Hegnet - lader
grundejerforeningen vedligeholde vejene.
8) Kommunikation – herunder brug af Teams/Google Meet i forbindelse med generalforsamling
punktet blev drøftet under ”evaluering af generalforsamling”
9) Fastlæggelse af bestyrelsesmøder i 2025 samt arbejdsdage og generalforsamling
Lørdag d. 19. april (påskelørdag) – arbejdsdag 09.30-12.00
Lørdag d. 11. oktober – arbejdsdag 09.30-12.00
Lørdag d. 11. oktober – generalforsamling 14.00-16.00 på Nymindegab Kro
Bestyrelsesmøder
22. februar 2025 – kl. 09.00-11.00 hos Carsten Kindt
24. maj 2025 - kl. 09.00-11.00 hos Thanh Lam, Arvidvej 192
6. september 2025 – kl. 09.00-11.00 hos Karsten Boll
15. november 2025 –kl. 10.00-12.00 – Anne Mette From
10) Øvrige informationer fra formanden
- Uhrenholdt tager hyben og han holder øje med vejene – og han overtager støvbindingen i 2025. Skal gøres 2 gange årligt.
- Ødelagte bokse – RAH-fiber og TDC – skulle være ordnet.
- På vandretur – fotografere den ødelagte boks samt det nærliggende husnummer. – sendes til Henrik
- Afslag på hjertestarter for 3. gang - Fremsendt ansøgning igen i ændret udgave.
- Søge sponsorater hos Esmark – om 10 branddaskere – Henrik har fundet priser inkl. moms og sendt ansøgning til Esmark
- Ny vandsepareringsplan – RSKS – Henrik følger nøje, hvad der sker.
- Svinget oppe ved Arvidvej – gl. molokker – besked til Teknik-Miljø – Than sender billeder. Evt. gadespejl.
11) Kassereren informerer
- Ændring: Der opkræves kun renovation mm. kun 1 gang årligt i februar måned, fordi kommunen ikke længere skal opkræve ejendomsskat.
- Bestyrelsen skriver ud og informere om ændringen.
- Der er kommet to nye grunde med i grundejerforeningen.
Sponsorer:
- Nybolig har lige fornyet aftalen.
- Vi har pt. 8 sponsorater.
12) Evt.
Løsgående hunde – skilte
Skrive om løsgående hunde – samle høm-høm op – forslag er udarbejdet.
Samle samling af ”flyers” – Karsten samler op og sender
Kopiere samling:
(Referat godkendt - 3. december 2024)
hos Annemette Boysen, Arvidvej 254, Hegnet, Hvide Sande
Deltagere:
Henrik Mielke Ravn (HMR) formand, Tage Schmidt (TS) kasserer, Annemette Boysen (AMB), Karsten Boll (KB) referent
Afbud:
Carsten Kindt (CK), Marco Brandt Hansen (MBH), Thanh Lam (TL)
Dagsorden:
1) Vejvedligehold – status og videre forløb - entreprenør Anders Uhrenholdt deltog under behandling af punktet
Hybenroserne klippes/beskæres 2 gange årligt langs inderside af klitten mellem C004 og C006 - senest marts og en gang i efteråret. Derudover en gang årligt på de tværgående tilgange til stien mellem de to dele af Arvidvej. Endvidere skal der kigges på klipning af hybenroser langs vejene.
Anders Uhrenholdt kigger på den nederste del af P. Chr. Dahls Vej fra nr. 34 – og hullerne ved stikvejen op til P. Chr. Dahls Vej 31. Alle stikveje – samt vejen ved ”Dødemandsbjerget” -skal høvles en gang om året – ellers fokus på hovedfærdselsårerne.
Det er nok nødvendigt med støvbinding 2 gange årligt – Anders Uhrenholdt har materiel, så han kan klare denne opgave.
Fyrretræer reguleres ved Arvidvej - svinget ved de gamle molokker (Thanh kunne evt. undersøge på stedet).
Henrik finder ud af, hvem der kan fjerne ”ødelagte telefonbokse”
Bestyrelsen (Karsten B) laver et kort til Uhrenholdt over de steder, der skal ordnes hybenroser.
2) Køb af 20-fods container – placering, værktøj mv. – hvem tager opgaven?
Carsten Kindt foreslås – han har kontakten til containerhandlen og placering ved den gamle strandfogedgård.
3) Skiltning på Auroravej
Udskiftning af ”Lukket område-skilt” – generelt skal der laves en gennemgang af skilte bl.a. ”blind vej"-skilte. Der købes 10 skilte med ”blind vej". Der er købt 30 stk. 20.km-skilte
4) Opsætning af ”20-km-skilte”
Carsten K. og Marco undersøger den lim, der skal bruges til oplimning af skilte. Indkøb af pæle til vejskilte, som Karsten B. laver klar. Kontakt Karsten B. om, hvor mange pæle der skal bruges.
5) Planlægning af arbejdsdag – d. 12. oktober 2024
Invitations udsendes ca. 14. september – reminder sendes omkring 1. oktober.
Arbejdsdagen: Tidsrum: 9.30-11.30 – sandwich 11.30-12.00
Klitfoged: Vi får 2 containere med kvas – der laves 2 kvashold. Jesper kører kvaset så langt op som muligt. Than koordinator på kvas-holdet.
Hjelme: det er tydeligt, hvor hjelmene skal sættes – 2-3 personer til udplantning – klitfogeden instruerer – Annemette koordinerer
Affaldshold: 4-5 personer - Karsten B.
Halm – 6 personer + 2 flytter stiger - Justering af C005 – rebstige – to ovenpå hinanden . Henrik koordinerer.
2 skiltehold – 3-6 personer – Carsten K. og Marco koordinerer.
Tage tager sig af det praktiske – Henrik tager sig af sponsorater (Esmark, NovaSol og Min Købmand).
6) Planlægning af generalforsamling d. 12. oktober.
Udsendelse af indkaldelse ca. 14. september – reminder sendes sammen med reminder på arbejdsdagen
Kl. 13.15 Bestyrelsen mødes med dirigenten på Nymindegab Kro – Tage kontakter kroen.
Tage kontakter revisor om evt. genvalg og Svend E. kontaktes om dirigentposten – Karsten B. spiller et par numre. Bemærk, hvem der er på valg, hvilket skal stå i indkaldelsen.
7) Øvrige informationer fra formanden
Der er sat af til 15 nye sommerhuse på Arvidvej.
Henrik søger Esmark om sponsorat af branddaskere
Ringkøbing-Skjern forsyning – 2025 skal der laves en lokalplan for vandseparering. Det er dagsprisen på tilkobling af ejendom til forsyningen – pt. mellem
40.000 og 50.000 kr. Planen for tilslutning fremrykkes måske fra 2042.
8) Kassereren informerer
intet specielt
9) Evt.
14. oktober mødes vi ved C005 – men inden aftaler bestyrelsen afhentning af materiel ved Svend’s skur.
(26. august 2024)
hos Marco Hansen, Arvidvej 364, Hegnet, Hvide Sande
Deltagere:
Henrik Mielke Ravn (HMR) Formand
Tage Schmidt (TS) Kasserer
Karsten Boll (KB) – Referent
Carsten Kindt (CK) –
Marco Brandt Hansen (MBH) -
Annemette Boysen (AMB) - Suppleant
Thanh Lam (TL) - Suppleant - afbud
1) Vejvedligehold – status og videre forløb
Vejen er kun høvlet af én gang pga. vejrsituationen. Så snart vejret tillader det, går entreprenørens i gang med vejene. Der skal gøres noget ekstra ved de mange huller. Vejarbejdet med cykelstien betyder, at kommunens entreprenør skal bringe vores veje tilbage til den stand, de var i jf. gravetilladelserne. Tage følger op på dette. Henrik tager dialog med vores entreprenør.
Hybensituationen: stien fra opgang C04 til C07 er klippet ned og gået en meter ud til hver side – det skal skal gøres hvert år.
2) Affaldssituationen – reaktion på kommunal udtalelse?
Man må godt sætte en kæde over ved sit affaldsstativ. Renovationsselskabet skal sætte kæden på igen. Sammenslutningen forbereder et møde med RKSK. Udlejningsbureauerne må advisere husejerne, hvis deres affaldsspande er for små samt oplysning om fjernelse af flasker. Grundejerne opfordres til at se på behovet for affaldsspandenes størrelse i forhold til udlejningsfrekvens.
3) Fastlæggelse af bestyrelsesmøder 2024 og arbejdsdag i foråret 2024
Bestyrelsesmøderne er fastlagt jf. kalenderen. Henrik har talt med klitfogeden – og har bestilt to containere kvas til d. 30. marts – rebstigerne skal enten retableres eller flyttes. Rebstigerne ligger hos Svend på nær den lange, der ligger på gården. Kvasen bliver fordelt af Jesper inden d. 30. marts. Der laves et affaldshold til samling i klitterne. Tilmeldingsfrist til arbejdsdagen er senest fredag d. 22. marts. Karsten B. sender opfordring ud primo marts. Carsten og Karsten mødes med Henrik på Svends grund d. 30. marts kl. 9.00. Carsten og Marco tager rebstiger, Karsten B. rengøring i klitterne og Tage henter sandwich.
Hjelme og halm bliver lavet til efteråret
4) Sponsorater – test og fremadrettet plan.
Alle sponsorater flyttes om på menupunktet Sponsorater, som gøres til startside. Gør det muligt nederst på siden at linke til ”Start”.
En reklame koster 1000,-.
5) Øvrige informationer fra formanden
Der kan søges tilskud til grundejerforeningens tiltag fra Esmark – forslag om at søge sponsorat til branddaskere
Hjertestarter – tilskud søges igen ved Tryg-fonden – information til NovaSol.
Den nye ejendomsvurdering: Der skal betales ejendomsskat af fællesarealer – dem har vi ikke noget af i Grundejerforeningen-Hegnet.
6) Kassereren informerer
Der er meget vand i vores område – der er store problemer i Årgab – dette tages op i Sammenslutningen. Hvem er ansvarlig? – det er IKKE kommunens pligt. Der sendes en vejledning ud – må drøftes i de enkelte grundejerforeninger.
Økonomi: pt. underskud pt. 58.000,- - vi har kun udgifter frem til vi modtager kontingentet fra RKSK.
Sidste lørdag i august – 31. august - har sammenslutningen generalforsamling på Vesterled lejrskole. Henrik og Carsten K. deltager.
7) Evt.
Auroravej 1 er overtaget af RKSK.
Arbejdsgrupper:
Vej: Henrik
Karsten
Anne Mette
Strand/Klit: Carsten
Marco
Than
Karsten Boll, sekretær
6116 7030
www.grundejerforeningen-hegnet.dk
info.hegnet@gmail.com
Deltagere:
Henrik Mielke Ravn (HMR) Formand
Tage Schmidt (TS) Kasserer
Karsten Boll (KB) – Referent
Carsten Kindt (CK) –
Marco Brandt Hansen (MBH) -
Annemette Boysen (AMB) - suppleant - afbud
Thanh Lam (TL) - suppleant
1) Velkomst og præsentation – ud over det skriftlige
Runden rundt supplerende de oplysninger, der er rundsendt. Der er 21 foreninger med i Sammenslutningen af Grundejerforeninger, der bl.a. tager sig af
emner som: Vestkyststien – affald – erstatningssager (vindmøller)
2) Arbejdsgange og kommunikation i bestyrelsen
Vi bruger mail - forsøger at bruge mailsystemet til at orientere bestyrelsesmedlemmerne – Der er kørepenge til bestyrelsesmøder og vi kombinerer
bestyrelsesmøder og arbejdsmøder. Tonen er åben og uforpligtende –
3) Fastlæggelse af bestyrelsesmøder 2024 og arbejdsdag i foråret 2024
Bestyrelsesmøde – lørdag d. 24. februar – 09.00-11.00
Bestyrelsesmøde/Planlægning af arbejdsdag – lørdag d. 30. marts – kl. 09.00
Arbejdsdag – påskelørdag d. 30. marts – kl. 10 – rebstiger, kvas,
Bestyrelsesmøde – lørdag d. 24. august – kl. 09.00-11.00
Planlægning af arbejdsdag 12. oktober 2024 – kl. 09.00
Arbejdsdag – lørdag d. 12. oktober 2024 kl. 10 – plante hjelme, mv.
Generalforsamling – lørdag d. 12. oktober – kl. 14
Bestyrelsesmøde – 16. november – 10.00-12.00
4) Processen med nyt grus, udlægning og fremtidigt vedligehold. Hvad vi gør? Udarbejdelse af en plan for det videre forløb.
Beslutning: sæt Uhrenholdt i gang – der foretages to høvlinger af vejene inden jul
2024 – 5 høvlinger i løbet af året.
– i løbet af foråret evalueres, om der skal grus med stenmel. – Henrik har efterfølgende talt med Uhrenholdt, der gerne vil gå i gang mandag.
Husk at afmelde gamle aftaler med vejhøvling og støvbinding
Hybenroser: Uhrenholdt kontaktes ang. ”klipning”
5) Sponsorater – test og fremadrettet plan.
Tage kontakter alle udlejningsbureauer og ejendomsmæglere. Bestyrelsen foreslår emner til øvrige sponsorer – og dette meddeles til Tage, som så
kontakter de mulige sponsorer. Derudover etablerer Tage en fælles emnebase og giver løbende status over solgte annoncer til bestyrelsen.
Reklamer: løbebånd eller skiftende sider (er ikke muligt i Google Sites) – Karsten har undersøgt muligheder!
Størrelser: se forslag under nyt site: Sponsorer
6) Vej- og klitgrupper fremadrettet
Henrik og Karsten B – holde øje med vejene
Carsten K., Marco, Than, Anne-Mette - klitgruppen
7) Øvrige informationer fra formanden
- Hjertestarter – vi har fået afslag – der sendes ansøgning afsted igen -
- Problematikken omkring affald/molokker – der er sendt mail til Ole Nyholm (formand for teknik- & miljøudvalget) – samme svar som Svend (den tidligere formand) fik.
- Ombytning af affaldsbeholdere kan ske uden beregning frem til nytår. Der kommer dog en merudgift på afregning af renovationsafhentning:
se nedenstående prisændringer:
Genanvendeligt affald – fra 240 l til 360 l – merpris: 122,- kr./år
Mad- og restaffald 1 – 38 uger: fra 240 l til 360 l - merpris: 318,- kr./år
Mad- og restaffald 2 – 52 uger: fra 240 l til 360 l – merpris: 422,- kr./år
(jf. RKSK’s hjemmeside)
Dette er fremsendt i en rettelsesmail til alle medlemmer..
- Alle rebstiger er kommet – Henrik tager op og undersøger, hvor rebstigerne hos ”Planethuse” ligger (garage).
8) Kassereren informerer
- Områder uden matrikel – jf. mail fra Arne Thrane – Arvidvej 302
Hvem tilhører vejene: Auroravej – tilhører Auroravej 4
P. Chr. Dahls Vej - … vejene er en gyser – ikke umiddelbart let at gennemskue.
Der er grunde, der endnu ikke er færdigudstykket og derfor ikke har matrikelnummer – Der kommer nye udstykninger.
- Det ser fint ud med budgettet.
9) Evt.
Karsten Boll, sekretær
6116 7030
www.grundejerforeningen-hegnet.dk
(29. november 2023)
Afholdt hos Karsten Boll, P.Chr.Dahls Vej 34, Hegnet, Hvide Sande
Deltagere:
Svend Guldager Pedersen (SGP) Formand
Tage Schmidt (TS) Kasserer
Henrik Mielke Ravn (HMR)
Carsten Kindt (CK) – suppl. afbud
Karsten Boll (KB) – referent
Kim Kristiansen (KK)
Arbejdsgrupper:
Vej: Svend
Henrik
Karsten
Strand: Kim
Carsten
De sidste detaljer før generalforsamlingen.
Formanden orienterer
Gennemgang af forløbet for generalforsamlingen. – ændring af antal skraldespande i beretningen til 35.000 låg.
Henrik skitserer muligheder for ny vejbelægning.
Valg
Kassereren orienterer
Tage gennemgår regnskabet - og budgetforslag – begge muligheder vises
Hjemmesidepræsentation på generalforsamlingen af Karsten Boll
Næste arbejdsdage –
bl.a. rebstiger i april/maj samt lørdag i uge 41
Bordet rundt
Hjertestarter – hos NovaSol – Henrik har forespurgt og ansøgt Nordea-fonden.
Overvejer indkøb af nye branddaskere – undersøger mulighed for fondsmidler
Sponsorer på hjemmesiden.
Evt.
Karsten Boll, sekretær
6116 7030
www.grundejerforeningen-hegnet.dk
info.hegnet@gmail.com
Dagsorden:
Godkendelse af referat
Godkendt
Meddelelser fra formanden
Ingen formandshenvendelse siden sidst –
masse adresseændringer (ejerskifter) i løbet af sommeren.
Byggetilladelserne tilsendes til kasserere og formænd for Grundejerforeningerne. Bestyrelserne er forpligtet til at holde øje med, hvad der sker i området.
Vejene har vi selv vedligeholdt – vejentreprenøren har været ekstra i gang omkring Arvidvej ved Novasol.
Bedre grus ved denne levering – støvbindingen har fungeret.
Samtale med Ole Nyholm (formand for teknisk udvalg) – orientering om projekter vil blive bedre fremadrettet. Udsagn: ”Der er pt ingen planer om at bygge havvindmøller ud for Ringkøbing-Skjern kommunes kyst”.
Meddelelser fra kassereren
Årsafslutning af regnskabet – beholdning 454.482,12 kr.
Bruge flere penge – på entreprenører og fx etablering af fælles postkasser og vejvedligehold.
Forslag om, at der skabes kontakt til fx en produktionsskole til at lave rebstiger. Fremsøgning af produktionsskole – Svend undersøger.
Lave aftale med en ”Hybendame” til koordinering af indsats mod hybenroser– Peters kloakservice.
Fælles arbejdsdag d. 14. oktober med klitfogeden
Indkaldelse til arbejdsdag - Karsten sender ud
Opgaver:
Ingen plantning, men udrulning af halm og kvas
Der ligger 2 rebstiger – renovering af overgange
Opsamling af affald
Esmark, Novalsol og købmanden kontaktes for sponsorstøtte
Status på affaldssituationen
Affald har taget meget tid – 1. brev er sendt den 17. april – kommunen har vide muligheder for selv at bestemme sorteringsmetoden i flg. Ministeriet.
Vi har undersøgt hos Middelfart kommune – her har man ingen affaldsbeholdere ved husene i sommerhusområder, men udelukkende miljøstationer (molokker) – kræver en god dialog med lodsejerne. Det er ikke blevet dyrere for lodsejerne. Læserbrev og artikel i Ringkøbing Skjern Dagblad.
Principsag, at molokkerne er lukket. De bliver snart fjernet.
Affaldet er sommerhusejernes problem – ”få en større spand”, var udsagnet.
Vi foreslår, at Sammenslutningen af Grundejerforeninger arbejder på en udvidelse af ”Frit lejde til skiftning til større affaldsspand”.
Hvad betyder den nye postaftale for grundejerne i Hegnet – skal vi gøre noget?
Afventer yderligere information
Forslag til suppleant
Svend undersøger
Bordet rundt
Svend G. Pedersen (formand) - genopstiller ikke
Kim Kristiansen - genomstiller ikke
Henrik Mielke på valg
Der skal findes forslag til et bestyrelsesmedlem samt to suppleanter. Opfordring med forslag om at finde kandidater sendes ud inden generalforsamlingen
Næste bestyrelsesmøde d. 28. oktober kl. 9.00 hos
Karsten Boll, P Chr Dahls Vej 34, Hegnet,
Evt
Årsmøde i Sammenslutningen:
Bestyrelsesforsikringer – er det relevant for os? Tage undersøger.
Opslag på hjemmeside: færdsel i klitterne på eget ansvar
I årsmødet deltog udvalgsformand Ole Knudsen: Plan og udviklingsvision for turisme i RKSK.
Skiltningen i klitterne er ikke i orden
Klitter, kystsikring, klitfoged, strandfoged og kommune
– intet samarbejde. Udsendt en plan fra 2025-2035 – ingen aktivitet. Kystdirektoratet gør ikke noget, før der er fare for logistikken. Man arbejder med planerne, men ved ikke, hvor de fører hen.
Klitvejen fra Hvide Sande til Søndervig. Forslag om 2-1 vej – ønske om dialog med grundejerforeningerne om udkørsler og svingbaner (gøres længere). Pt afsat 2 mill. Kr. og ansøgning hos vejdirektoratet. Evt. hastighedsbegrænsninger fra Søndervig til Videbæk med elektroniske tavler.
Vestkyststien: Er en del af en national cykelsti. Kommunen ved ikke, hvor mange brugere der er af Vestkystruten.
§ 3. eftersyn – tidligst færdig i 2024 – forsøg på at få ulovlige byggetilladelser lovliggjort.
Ladestandere: opsætte 100 ladestandere i Hvide Sande og Søndervig
Megaton-projekt: både solceller og vindmøller (EU har midlertidig stoppet projektet) – vil gerne afholde informationsmøder – gerne invitere frem for at annoncere.
Store sommerhuse: ikke placeres i eksisterende områder.
Skærpet tilsyn udhuse: Vi modtager kriterierne for ombygning/tilbygning fra teknisk forvaltning.
Der var 12 foreninger repræsenteret med i alt 20 personer ved årsmødet i Sammenslutningen.
Mødeplan for 2023
Arbejdsdag – lørdag. d. 14. oktober - mødes ved opgang C05
Bestyrelsesmøde - lørdag d. 28. oktober
Generalforsamling – d. 28. oktober 2023 – Nymindegab Kro er bestilt
Bestyrelsesmøde – 25. november 2023 - kl. 10: bestyrelsesmøde
Efter bestyrelsesmødet blev der boret stolper ned ved overgangene C04 og C05.
Karsten Boll
4. september 2023
Mailadresse: info.hegnet@gmail.com
Hjemmesideadresse: www.grundejerforeningen-hegnet.dk
Tilmelding – jobbank: https://forms.gle/m2odmhAsjkmA99728
Deltagere:
Svend Guldager Pedersen (SGP) Formand
Tage Schmidt (TS) Kasserer
Karsten Boll (KB) (ref) Sekretær
Henrik Mielke Ravn (HMR)
Kim Kristiansen (KK)
Carsten Kindt (CK) – suppl.
Dagsorden:
Godkendelse af referat
Godkendt
Meddelelser fra formanden
Støvbinding – sker sidst i maj – entreprenør bestilles til at ordne vejen inden støvbinding.
Klage over vej-forholdene – situationen er afklaret.
Udmelding af et medlem: - skal stadigvæk betale for vejbidraget. Kan først ske efter generalforsamlingen. Huset er solgt.
Ejerskifte og restancer gøres gebyrfrit– honorar for øvrige oplysninger: 1.000,- - sættes på hjemmesiden
Affaldssortering og molokker: Svend afventer besked fra miljøstyrelsen og derefter fortsættes dialogen med teknisk udvalg i Ringkøbing-Skjern kommune.
Gratis opgradering af affaldsspand til større model indtil 1. juli – men der kommer en yderligere årlig udgift fra kommunen.
Hegnsstolpe: ingen henvendelser.
Færdsel over fremmed grund: Lave en pamflet på både tysk og dansk – skærpe tonen.
Bestilling af træk grus:
Meddelelser fra kassereren
Økonomi: pt. Underskud på 60.000,-
Juni kommer der ca. 200.000,-
Udgifter til støvbinding – ca. 50.000,-
Nyt logo: bruge penge på at reetablere logo, hvis ikke ”Pælen” dukker op.
Lave ekstra opfølgning: På Facebook og hjemmeside
Cykelsti: Forvaltningen løber fra deres ansvar om vedligeholdelse af cykelstien. Cykelstien er en del af ”Vestkystruten”
Argumenter: dårlig ide samt lovmæssige bindinger.
Der er lokalplaner, hvor det står, at kommunen skal vedligeholde vejen.
Hvor der ikke er grundejerforeningspligt – bliver det en sag for den enkelte grundejer, som kommunen skal kontakte.
Generalforsamling: Nymindegab kro er bestilt – sidste lørdag i oktober - d. 28. oktober kl. 14.
Årsmøde i sammenslutningen af grundejerforeninger: sidste lørdag i august i Vesterled:
Skiltning
Forsikringer
§ 3 – naturbeskyttelsesregler
Kystbeskyttelse
Vindmøller – sokler er sat op – Vattenfall vil ikke udlevere koordinater.
Trafik – Hvide Sande-Søndervig
Dræning – bedt om en vejledning fra Ringkøbing-Skjern kommune, som pt ikke er modtaget
Fremtidigt energiprojekt – fra 15 km ud.
Gøre hjemmesiden klar til reklamer:
Priser:
Forside
Størrelse:
Prisniveau undersøges
Henrik sagde ja til at kontakte Nordea-fonden på branddaskere – Tryg-fonden undersøges
Dansk skovkontor: 270,- kr.
Harald Nyborg:
Info om ”Grundejerforeningen Hegnet” ved købmanden i Bjerregaard v/ Henrik
Ophængning af referater- forespørgsel – afventer behov
Fremadrettet plan for arbejde med veje, stiger mm. v/ Henrik
Vi fastlægger mødedatoer – advisere jobbanken om arbejde på disse datoer.
Klitfoged: til fællesdag om plantning af hjelme – forslag 14. oktober
Kvas – halm
Advisere jobbanken
Forslag til suppleant
Søger at finde en i blandt de personer, der har meldt sig fra jobbanken.
Bordet rundt
Hybenroser – flere stier ryddes – Svend kontakter – Kim laver optegning af stier og overgange.
Beskæring af træer ved Arvidvej 218 & 228
Mødeplan for 2023
Bestyrelsesmøde – lørdag. d. 2. september - hos Svend
Bestyrelsesmøde - lørdag d. 28. oktober
Generalforsamling – d. 28. oktober 2023 – Nymindegab Kro er bestilt
Bestyrelsesmøde – 25. november 2023 - kl. 10: bestyrelsesmøde
Evt
Karsten Boll
21. juni 2023
Mailadresse: info.hegnet@gmail.com
Hjemmesideadresse: www.grundejerforeningen-hegnet.dk
Tilmelding – jobbank: https://forms.gle/m2odmhAsjkmA99728
Deltagere:
Svend Guldager Pedersen (SGP) Formand
Tage Schmidt (TS) Kasserer
Karsten Boll (KB) (ref) Sekretær
Henrik Mielke Ravn (HMR)
Kim Kristiansen (KK)
Carsten Kindt (CK) – suppl.
Dagsorden:
Godkendelse af referat
Godkendt
Meddelelser fra formanden
Juletræer – kan lægges ved kvasbunken
RKSK – en katastrofe af håndteringen af spand nr. 2 – grundejerforeningen kan ikke gøre mere. Stor aktivitet på Facebook-gruppen. Problemer med afmærkning af skraldet på spand nr. 2.
Kommunen har en sag med uberettiget gebyr i december for betaling af spande, som endnu ikke er udleveret. Forventer kaos, når molokkerne ændrer status til kun at måtte bruges til glas.
Pga. strandfogedens dødsfald er der indgået et ny aftale om brug af traktor hos klitfogedens søn, der bor lidt nord for Bjerregaard.
Containerkøb til redskaber – 8 fods container koster 19.000,- kr – en 6 fods container koster 16.000 kr. Forslag om at kontakte Planet-huse om fortsat at bruge laden med et aflåst rum. Svend kontakter Planethuse og Peters Kloak & Anlæg
Eftermiddagens arbejde:
2 hold
Et hold - Især opgang 4 og 5 – stolper og rebstiger – jordbor – 4 mand
Et hold til kvas – resten
Meddelelser fra kassereren
Pt. kun et underskud på 50.000,-
10. juni 2023 kommer der ca. 200.000,- kr. i kassen, så vi ender sandsynligvis med et overskud.
Sammenslutningen af grundejerforeninger:
Møde om trafikale forhold på ”tangen”. Sikkerhed er det vigtigste – lave svingbaner, der er tilstrækkeligt store.
Cykelstien – er endnu ikke klar til færdiggørelse. RKSK har fundet en plan fra 2018, som lægger ud til grundejerforeningerne, at de skal vedligeholde ”Vestkystruten”. ”Vesterhavsruten” er anlagt vha. EU-midler med retningslinjer om vedligeholdelse. Derfor er det ikke grundejerforeningernes problem. Det ligger et klart aftaledokument om overtagelse af forpligtigelser ved kommunesammenlægningen 2007.
Meget bøvl med dræningsprojekter. Det er ikke grundejerforeningens problem, men en sag mellem den enkelte grundejer og kommunen.
Forslag til suppleant
Søger at finde en i blandt de personer, der har meldt sig fra jobbanken.
Bordet rundt
Forslag til sorteringsguide til spand nr. 2 – guide på dansk og tysk. Den kan downloades på kommunens hjemmeside.
Udsende ”jobbanken” igen. Kan den ligge i bunden på det, vi sender ud? Karsten sørger for dette.
Sponsorer på hjemmesiden?
Generalforsamlingen: Forslag om, at der er 4-6 arbejdsgrupper, der skal forholde sig til 4 - 6 spørgsmål om, hvad grundejerforeningen også kan arbejde med.
Branddaskere – grundejerforeningen vil gerne give et tilskud, hvis nogen vil anskaffe.
Brug af fondsmidler: Fx Nordea-fonden – liv i fællesskaberne og styrke det lokale. Er en mulighed for finansiering af projekter.
Fiskeforretningen i Bjerregård åbner ikke igen.
Opgangene C004 – C007: Forslag om to baner græs i stedet for en (dække hele bunden) – holde på sandet. Klitfogeden
Mødeplan for 2023
Bestyrelsesmøde – lørdag. d. 13. maj - hos Svend
Bestyrelsesmøde - lørdag d. 28. oktober
Generalforsamling – d. 28. oktober 2023 – forslag om Nymindegab Kro.
Bestyrelsesmøde – 25. november 2023 - kl. 10: bestyrelsesmøde
Evt
Karsten Boll
21. januar 2023
Mailadresse: info.hegnet@gmail.com
Hjemmesideadresse: www.grundejerforeningen-hegnet.dk
Tilmelding – jobbank: https://forms.gle/m2odmhAsjkmA99728